top of page

peter peper. 

op de PABO

PABO-studenten en PO-leerlingen

Over het project

Kinderen komen in aanraking met kunst via ouders, verzorgers maar natuurlijk ook via school. Daarom is het heel erg belangrijk dat docenten tijdens hun opleiding zien wat het met kinderen doet om kunst te beleven.

 

In samenwerking met deze PABO’s zetten we voorstellingen op waarbij studenten samen met kinderen naar de voorstelling kijken.

 

Vooraf hebben deze studenten les gehad van in gesprekstechnieken en gaan ze na afloop van de voorstelling Peter Peper met een kind in gesprek en verwerken hun bevindingen. Daarnaast hebben meerdere PABO’s onder begeleiding ook onze lesbrief uitgevoerd en gingen ze met ons in gesprek over het implementeren van creatieve werkvormen om lessen nog rijker en leuker te maken.
 

Bij Thomas More werden daar lessen Filosoferen met Kinderen aan toegevoegd en op de Fontys was het onderdeel van een werkweek, waarbij de studenten ook een voorstelling maakten voor kinderen. Daarnaast gaven Milan en Yalan workshops op de werkweek in Vierhouten. Bij Viaa Zwolle maakten studenten filmpjes naar aanleiding van Peter Peper.

Partners
Dit project kwam tot stand in samenwerking met PABO’s Thomas More, Fontys, InHolland Den Haag, VIAA Zwolle en Windesheim Zwolle.

VOID
bottom of page